گروه صنعتی درویش

ارائه دهنده انواع راهکارهای صنعتی
مشخصات بلاگ

تولید کننده انواع پمپ های مواد غذایی ، آب ، اسیدی
پمپ های لجن کش ، کف کش
انواع گیربکس صنعتی ، خورشیدی و ...

۴ مطلب در بهمن ۱۳۹۸ ثبت شده است

دوشنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۸، ۱۲:۳۲ ب.ظ

پمپ دنده ای

پمپ دنده ای شفت محرک با خار به چرخ دنده محرک پمپ هیدرولیکی وصل است. چرخ دنده ی هرزگرد با چرخ دنده محرک درگیر است و هر دو باهم می چرخند. دندانه های چرخ دنده های درگیر با هم دریچه های ورودی و خروجی پمپ دنده ای را نسبت به هم آب بندی می کنند. با گردش دنده ها، در قسمت ورودی پمپ دنده ای، دندانه های دو چرخ دنده از هم باز می شوند. باز شدن دندانه ها مثل یک مکش و انبساط حجمی در این قسمت به وجود آورده و سبب می شود که سیال در اثر فشار هوای مخزن به درون پمپ رانده شود.

این سیال سپس در فضای خالی بین دندانه های چرخدنده ها و بدنه ی پمپ دند ه ای، به طرف دریچه خروجی پمپ هدایت می گردد. در این قسمت دندانه های دو چرخدنده به هم نزدیک شده و باعث می شود سیال به طرف خارج رانده شود.
آب بندی بین دندانه ها به روغن اجازه نمی دهد که از وسط پمپ دنده ای عبور کرده و به قسمت ورودی بازگردد.
پمپ های دنده ای چرخدنده ای دو نوع دارند: خارجی و داخلی
پمپ های هیدرولیکی در انواع مختلفی قابل عرضه هستند.یکی از این نوع پمپ ها پمپ دنده ای است. که در دو نوع پمپ دنده ای داخلی و پمپ دنده ای خارجی می باشند.
پمپ های دنده ای ازجمله پمپ های جابجایی مثبت هستند. این پمپ ها دارای یک پوسته بوده که در درون انها دنده ها نزدیک به یکدیگر قرار گرفته واین نوع قرارگیری باعث حرکت وانتقال سیال می گردد.حرکت اصلی این پمپ ها بصورت چرخشی می باشد.

در این پمپ ها به ازای هر دور چرخش، حجم محدودی از سیال جابجا می گردد. پمپ های دنده ای دارای دو چرخ دنده می باشند که این چرخ دنده ها در یکدیگر درگیر شده ونهایتا باعث پمپاژ سیال میگردند.از بین این دو چرخ دنده، یکی از آنها محرک بوده وباعث چرخش دیگری می گردد. تماس فیزیکی بین چرخ دنده ها باعث حرکت قسمتی از سیال بین پورت های ورودی وخروجی می گردد و فضای موجود در داخل محفظه پمپ کاملا آب بند است.

پمپ های دنده ای انواع مختلفی دارند که از جمله آن ها:


1. پمپ های دنده ای داخلی (Internal Gear Pump)
2. پمپ های دنده ای خارجی (External Gear Pump)
3. پمپ های گوشواره ای (Lobe Pump)
4. پمپ های پیچی (Screw Pump)
5. پمپ های ژیروتور (Geroto

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ بهمن ۹۸ ، ۱۲:۳۲
فرشاد ابراهیمی
يكشنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۸، ۰۵:۲۳ ب.ظ

مکانیکال سیل سیلیکن وایتون

مکانیکال سیل سیلیکن وایتون

بسیاری از اسیدها و مواد شیمیایی که استفاده میشوند دارای خورندگی و خاصیت اسیدی بالایی می باشند ، به همین خاطر در پمپ اسیدی درویش از مکانیکال سیل سیلیکن وایتون برای این دسته از مواد استفاده میشود تا باعث خورده شدن و آب پروانه و سایر لوازم پمپ نشود . تنها موردی که اپراتور این پمپ باید رعایت کند ، این است که هنگام شروع به کار پمپ ، از خالی نبودن پمپ از مواد اطمینان پیدا کند .

در این دسته پمپ ها ، خالی بودن پمپ و روشن کردن آن حتی برای یک ثانیه موجب خراب شدن پمپ خواهد شد که این موضوع جز گارانتی نیز نمی باشد .

برای آگاهی از موارد مورد استفاده از پمپ اسیدی به این لینک مراجعه نمایید

سیلیکن وایتون چیست ؟

مکانیکال سیل یا محفظه آب بند قسمتی است که در حد فاصل بین برینگ ها و پروانه پمپ قرار گرفته است و از مهمترین قسمت های پمپ می باشد و وظیفه آن جلوگیری از ورود سیال به درون برینگ ها و شفت می باشد.
سیل مکانیکی یا آب بند های مکانیکی از جمله ایمن ترین قطعات صنعتی هستند که برای جلوگیری از نشت مایعات ، جامدات و گازها به بیرون از سیستم و در بر گیرنده آنها مورد استفاده قرار می گیرند که شامل دو سطح صاف ، یکی ثابت که بر روی کاسه پمپ و دیگری متحرک که بر روی محور گردش پمپ قرار گرفته می شود. فشار محصول پمپ شونده و نیروی موئینگی ، لایه نازکی از مایع را بروی سطوح سیل قرار می دهد که منجر به روان کاری سطوح می شود. کارکرد سیل تحت شرایط خشک منجر به صدمه دیدن سطوح آن می شود.
مکانیکال سیلها معمولا ازدو قسمت فلزی و لاستیکی هستند .بعضی اوقات قسمت چرخان آب بند از زغال با روکش فولادی ساخته میشود. سطح بین رینگهای دوار و ثابت، بسیار صیقلی و معمولا از دوجنس متفاوت سیلیکون و کاربید کربن میباشد

همچنین شما میتوانید برای دسترسی به دیگر مطالب درباره پمپ ضد اسید به این لینک مراجعه نمایید

 

برای خرید و استعلام پمپ های موادغذایی و پمپ تخلیه بشکه به این لینک مراجعه نمایید .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ بهمن ۹۸ ، ۱۷:۲۳
فرشاد ابراهیمی
جمعه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۸، ۰۴:۴۷ ب.ظ

پلی پروپیلن

پلی پروپیلن گسترش یافته یا EPP حباب یا لایه‌ای از پلی پروپیلن است که دارای ویژگی فشاری خوبی است که ناشی از سختی و سفتی پایین آن است و به آن اجازه می‌دهد که بعد از اعمال فشار به حالت اولیه خود برگردد و به‌طور گسترده‌ای در صنعت هواپیمایی و وسایل کنترل رادیویی بکار می‌رود که این ویژگی ناشی از قدرت جذب فشار است.

دربارهٔ پلی پروپیلن
نام این محصول پلی پروپیلن (PP) و فرمول شیمیایی آن –[CH2-CH(CH3)]n– می‌باشد. پلی پروپیلن یکی از پرمصرف‌ترین و اساسی‌ترین بسپارهای مورد استفاده در دنیا و بزرگ‌ترین مصرف‌کننده پروپیلن می‌باشد.

پلی پروپیلن از بسپارش پروپیلن در شرایط دما و فشار نسبتاً ملایم و در حضور کاتالیست معروف زیگلر – ناتا انجام می‌شود. وجود این کاتالیزور، بسپاری به صورت ایزوتاکتیک را تشکیل می‌دهد که قادر به متبلور شدن تا حدود ۹۰ درصد می‌باشد.

پلی‌پروپیلن یک بسپار گرمانرم می‌باشد که در یک بازه گسترده از کاربردها شامل فیلم و ورق، قالب‌گیری دمشی، قالب‌گیری تزریقی، بسته‌بندی غذایی، نساجی، تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی، لوله، کاربردهای صنعتی و ساختمانی و اجزاء خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این، بسپار تولیدشده از تک‌پار پروپیلن به‌طور معمول در برابر حلال‌های شیمیایی، بازها و اسیدها مقاوم می‌باشد. کد مشخصه این بسپار می‌باشد.

مولکول پروپیلن دارای ساختار شیمیایی نامتقارن می‌باشد، از این رو فرایند بسپارش آن می‌تواند به سه نوع توالی در ساختار بسپار حاصل منتهی گردد. به دلیل اثرات ناشی از ممانعت فضایی گروه‌های متیل، توالی سر به دم دارای نظم ساختاری بالاتری نسبت به سایر انواع می‌باشد.

پلی پروپیلن دارای سه پیکربندی فضایی مختلف می‌باشد که عبارتند از ایزوتاکتیک (iPP)، سیندیوتاکتیک (sPP) و اتاکتیک (aPP). در نوع ایزوتاکتیک گروه‌های متیلی در یک طرف صفحه عبوری از زنجیر اصلی می‌باشند. در نوع سیندیوتاکتیک گروه‌های متیل به صورت یک در میان در دو طرف صفحه عبوری از زنجیر قرار می‌گیرند. در نوع اتاکتیک هم هیچ نوع نظم خاصی وجود ندارد.

یک کاتالیست زیگلر-ناتا قادر است که قرار گرفتن تک‌پارها را در یک آرایش‌یافتگی ویژه محدود سازد و تنها اجاره می‌دهد که تک‌پارها در جهت درست به زنجیر بسپاری اضافه شوند. اکثر پلی‌پروپیلن‌های معمول که با استفاده از کاتالیست‌های تیتانیوم کلراید (Ticl4) تولید می‌شوند، دارای درصد بالایی از پلی‌پروپیلن ایزوتاکتیک می‌باشند. به دلیل اینکه گروه‌های متیل در یک طرف قرار گرفته‌اند، بعضی ملکول‌ها تمایل دارند که به شکل مارپیچی دربیایند، این مارپیچ‌ها یک به یک در کنار هم قرار می‌گیرند و مقاومت پلی‌پروپیلن معمول را ایجاد می‌کنند.

iPP تجاری شده دارای خصوصیات متنوعی می‌باشد که موجبات استفاده گسترده آن را به خصوص در صنعت پلاستیک و الیاف فراهم آورده‌است. یکی از مهم‌ترین خصوصیات این ماده نسبت به بسپارهایی نظیر پلی آمیدها عدم جذب رطوبت در آن می‌باشد که آن را به عنوان گزینه‌ای مناسب برای بسیاری از کاربردها تبدیل کرده‌است. خصوصیات این ماده را می‌توان با انجام برخی اصلاحات بعدی بهبود داد. مهم‌ترین اصلاحاتی که در حال حاضر انجام می‌گیرد عبارتند از کنترل فرایند تخریب، شبکه‌ای کردن، عاملیت دار نمودن و شاخه دار کردن. ساختار مولکول پلی پروپیلن به دلیل ماهیت کاتالیست‌های زیگلر-ناتا خطی می‌باشد که موجب پایین بودن استحکام مذاب آن می‌گردد. پایین بودن استحکام مذاب سبب محدودیت کاربرد این بسپار در فرایندهایی نظیر قالب‌گیری دمشی و ترموفرمینگ می‌شود.

 .پلی پروپیلن، یکی از پرمصرف‌ترین پلیمرهایی است که تولید جهانی آن در سال ۲۰۰۳ به حدود ۳۵٫۸ میلیون تن رسید.

همچنین میتوانید برای شما میتوانید برای مطالعه ویژگی عمده منوپمپ درویش به این لینک مراجعه نمایید

رشد سالانه تقاضای جهانی برای پلی پروپیلن بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸ حدود ۶٫۷ درصد برآورده شده‌است. بیشترین تقاضا در صنایع تولید وسایل تقویت شده با الیاف، تولید نخ فیلامنتی، تزریق پلاستیک و تزریق بادی است.

پلی پروپیلن در مقایسه با دیگر بسپارها مشخصات متمایز و برجسته‌ای دارد که عبارتند از:

قیمت نسبتاً ارزان تک‌پار پروپیلن در مقایسه با تک‌پارهای دیگر بسپارها
قیمت پایین PP در مقایسه با دیگر بسپارها
وزن مخصوص و سبک PP
انعطاف‌پذیری و طیف گسترده تولید PP با خصوصیات فیزیکی و شیمیایی متغیر
افزایش کاربردهای جدید و بهبود خواص رده‌های تولیدی جدید
افزایش کاربرد PP در وسایل و تجهیزات پزشکی و توسعه کاربردهای PP رده خاص
افزایش مصرف PP به صورت آلیاژ با دیگر بسپارها
جایگزینی با بسپارهایی مانند PS, PE و غیره

منبع : wikipedia.org

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ بهمن ۹۸ ، ۱۶:۴۷
فرشاد ابراهیمی
جمعه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۸، ۰۲:۴۲ ب.ظ

مقایسه انواع گیربکس حلزونی

 

گیربکس حلزونی را می‌توان پرمصرف‌ترین گیربکس در سال‌های اخیر در ایران به شمار آورد. نصب عمودی و 90 درجه، سهولت استفاده، در دسترس بودن، برگشت‌ناپذیر بودن و قیمت پایین ازجمله مزایای گیربکس حلزونی است. در عوض راندمان پایین را می‌توان بزرگ‌ترین ایراد گیربکس حلزونی دانست.

 

انواع گیربکس حلزونی
گیربکس حلزونی در ابتدا به شکل زیر تولید می‌شد. شباهت این گیربکس به حلزون باعث شد تا نام این گیربکس را حلزونی بنامند. در ادامه با توجه به نحوه نصب گیربکس در ورودی و خروجی، چهار نوع اصلی از گیربکس حلزونی نیز تولید شد که به گیربکس VF نرمال، VF-FC، MVF نرمال و MVF-FC شهرت دارند. پسوند نرمال معرف خروجی پایه‌دار، FC خروجی فلنچ دار و VF به معنی ورودی شفت دار و MVF به معنی ورودی هالو شفت فلنچ دار است.

 


 

گیربکس VF درکجاها کاربرد دارد
گیربکس VF در صنایع کاشی و سرامیک,سیستم‌های انتقال مواد, دیزل ژنراتورها, پمپ‌های سیلندری, ماشین‌های بلوک و اجر, وزنده ها, هواکش‌ها, کانوایر های کوچک, نوار نقاله‌ها, آسیاب‌های کوچک, میکسرهای بشکه ای, خورد کن‌ها, ماشین‌آلات غربالگری, همزن‌های بتن, ماشین‌آلات بسته‌بندی, شیشه پرکنی, لرزاننده, کوره‌های صنعتی, گیربکس کانوایر, گیربکس نوار نقاله, گیربکس صنایع غذایی, نانوایی, بالابر, دستگاه جابجایی و…

 

بیشترین مصرف گیربکس حلزونی سری VF کجاست؟
بالابرها: اصولاً برای بالابر صنعتی با توجه به ویژگی‌های ساختاری از گیربکس‌های حلزونی استفاده می‌شود به این دلیل که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که گیربکس بالابر باید داشته باشد قابلیت قفل شدن یا برگشت‌ناپذیری است. این قابلیت در گیربکس حلزونی وجود دارد به این صورت که اگر موتور بایستد، بالابر در نسبت‌های (40 تا 80) به‌جای خود برنمی‌گردد و همان‌جا متوقف می‌شود. این ویژگی برای عدم ایجاد خطر برای بار یا فردی که روی بالابر قرار دارد ضروری است و از طرفی برای ساخت بالابر بسیار کمک می‌کند.

 


 

میکسرها: به دلیل تنوع بالای گیربکس‌های حلزونی و همچنین تنوع بالا در نحوه نصب گیربکس‌ها, گیربکس‌های حلزونی بهترین گزینه برای استفاده در میکسرها می‌باشند.

 

گیربکس MVF   چه تفاوتی با VF دارد؟

 

در گیربکس‌های سری MVF   نحوه اتصال به موتور به‌وسیله یک مادگی یا هالو شفت است که به‌صورت مستقیم به تجهیز محرک که اغلب الکتروموتور است، متصل می‌شود، باید توجه داشت که آن وسیله محرکه باید حتماً دارای فلانچ باید که با فلانچ گیربکس MVF کوپل مستقیم شود. اما در گیربکس سری VF نحوه اتصال گیربکس به موتور به‌وسیله کوپلینگ، تسمه پولی یا متصل‌کننده‌هایی ازاین‌دست، انجام می‌پذیرد.

 

نکته مهم: اگر نحوه اتصال به موتور به‌وسیله تسمه و پولی, کلاچ، دنده و زنجیر، است باید از گیربکس‌های سری VF   استفاده شود.

 

گیربکس FC برای چه کاربردهایی است؟

 

به‌طورکلی باید گفت که هرجایی که در قسمت خروجی نیاز به نصب گیربکس به‌صورت کوپل مستقیم باشد از گیربکس‌های FC   استفاده می‌شود که بارزترین مثال برای کاربرد این‌گونه گیربکس‌ها در میکسرهای بتن,دیگ‌های آشپزی لبنیات و... می‌باشد. جنس دنده و ماردون در گیربکس‌های حلزونی معمولاً جنس ماردون از فولاد و دنده‌های گیربکس نیز از فسفر برنج ساخته می‌شوند.

 


 

همچنین شما میتوانید وب سایت گروه صنعتی درویش را مشاهده نمایید

 


 

برای انتخاب الکترو گیربکس چه مشخصاتی لازم است؟

 

به‌طورکلی برای انتخاب درست گیربکس صنعتی لازم است که اطلاعات زیر را داشته باشیم.

 

1- نوع ماشینی که الکترو گیربکس برای آن انتخاب‌شده است.

 

2- الکتروموتور(نوع و مشخصات شامل توان ورودی,دور ورودی و خروجی)

 

3- نوع انتقال قدرت بین موتور و گیربکس(مستقیم,کوپلینگ,کلاچ,واریاتور و...)

 

4- دمای محیط

 

5- شرایط محیط (گردوخاکی,یخ‌زده,استوایی و...)

 

6- آرایش محورها

 

7- مقدار بار شعاعی و پیشران و علل آن

 

 

 

دیگر مطالب وب سایت را میتوانید در بخش وبلاگ ببینید

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ بهمن ۹۸ ، ۱۴:۴۲
فرشاد ابراهیمی